menuordersearch
cafeelectronic.ir

ماژول کاهنده ولتاژ LM2596 متغیر 1.23V تا 30 ولت 3 آمپر

۱۴۰۰/۶/۳۰ سه شنبه
(0)
(0)
ماژول کاهنده ولتاژ LM2596 متغیر 1.23V تا 30 ولت 3 آمپر
ماژول کاهنده ولتاژ LM2596 متغیر 1.23V تا 30 ولت 3 آمپر

کارایی ماژول کاهنده ولتاژ DC به DC چیست؟

این کیت مونتاژ شده و آماده به زبان ساده می‌تواند با استفاه از مولتی‌ترن تعبیه شده‌ای که برای آن در نظر گرفته شده است، ولتاژ مورد نظر کاربر را به صورت پایدار در اختیارش قرار دهد. به این معنا که کاربر می‌تواند یک منبع تغذیه را به دستگاه متصل کند که ولتاژی بین 3 تا 35 ولت DC باشد ( برای نمونه برق باتری خودرو ) و با تنظیم مولتی‌ترن کاری کند که ولتاژ خروجی دقیقا مثلا چیزی بین 1.5 تا 30 ولت باشد. باید توجه داشت که حداکثر شدت جریانی که این ماژول کاهنده می‌دهد 3 آمپر است.

یک نمونه استفاده از ماژول رگولاتور کاهنده ولتاژ DC-DC

برای آن‌که کاربرد این کیت الکترونیک مونتاژ شده را ساده تر توضیح دهیم یک نمونه برای شما خواهیم آورد. یکی از کالاهای پُرهوادار در فروشگاه فروهر، انواع برد فلش خور است. این ماژول‌های USB پلیر دارای برق ورودی 5 تا 12 ولت هستند. از این کیت‌ها برای فلش خور کردن ضبط خودرو نیز استفاده می‌شود.

برق ماشین 12 ولت است اما نوسانات زیادی دارد و ممکن است گاهی به 14 و گاهی به 10 ولت نیز برسد. در نتیجه برای جلوگیری از آسیب خوردن به بردهای فلش خور می‌توان این ماژول کاهنده ولتاژ LM2596 را بر سر راه برق ورودی برد فلش خور قرار داد و با استفاده از مولتی ترن خروجی آن را مثلا 8 ولت در نظر گرفت که یک ولتاژ کاملا مطمئن است. این تنها یکی از نمونه کاربردهای این کالا بود. ویژه استفاده برای منبع تغذیه ولتاژهای مورد نیاز نامتعارف و غیر معمول

دیگر نمونه های کاربرد مبدل DC به DC

در شمار فراوانی از پروژه‌ها به ولتاژی به جز ولتاژهای استاندارد و معمول آداپتورهای DC نیاز است.یا در مواردی ولتاژ منبع تغذیه کاربر، بیش از اندازه موردنیاز کاربر است. در نظر بگیرید که با قطعات الکترونیکی پرمصرف گوناگون یک مدار با رله و میکروکنترلر طراحی کرده باشید، اگر در ماشین به کار برود امکان به کارگیری رگولاتور معمولی به دلیل جریان پایین وجود ندارد و راه حل بهره گیری از مبدل DC به DC خواهد بود. یا برای نمونه گاهی پیش می‌آید که نیاز به ولتاژی نامعمول با جریان بالا در اختیار داشته باشید.

مثلا ولتاژ تغذیه مناسب برای ماژول sim900 برای آن که به بهترین حالت کار کند ولتاژ 4.3V با شدت جریان 2 امپر است. در واقع هیچ قطعه الکترونیکی و رگولاتوری با این ولتاژ مناسب برای استفاده وجود ندارد و در نتیجه استفاده از ماژول کاهنده LM2596 بهترین گزینه خواهد بود.

DC-DC converter module

 

مشخصات

  • ورودی: 3 تا 40 ولت
  • خروجی:1.5 تا 35 ولت
  • حداکثر جریان خروجی : 3 آمپر
  • افت ولتاژ : حداقل 2 ولت
  • بازده: 92 درصد
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
aparatgooglefacebooktwiteryou